Programările la RAR pot fi invalidate, în anumite condiții. Excepțiile admise
„Există intermediari neoficiali, care se plasează undeva la limita legii şi care fac programări intenţionat greşite.”, a spus purtătorul de cuvânt al RAR, Roxana Dima, la „Apel matinal” de la Radio România Actualități.
Articol de Ana-Maria Anitoiu, Publicat: 29 Octombrie 2024, 11:23 • Actualizat: 29 Octombrie 2024, 11:23
Programările la reprezentanțele Registrului Auto Român pot fi invalidate în anumite condiții. Purtătorul de cuvânt al RAR, Roxana Dima, a explicat marți, 29 octombrie, la „Apel matinal” de la Radio România Actualități, care sunt acestea, precum și care sunt excepțiile admise.
Începând din această săptămână, erorile înregistrate la introducerea datelor de identificare ale maşinii în vederea programării la RAR pot duce la invalidarea acesteia.
„Cu cât sporim atenţia pe completarea acestor date, cu atât scutim mai mult sistemul de fraudare, pentru că de fapt, asta a fost intenţia Registrului Auto Român. Există două categorii de clienţi: clienţii de bună credinţă, care îşi fac programări la RAR în mod conştient şi cu foarte multă atenţie atunci când completează datele şi acel tip de clienţi, să le spunem, cumva, intermediari neoficiali, care se plasează undeva la limita legii şi care fac programări intenţionat greşite.
Ocupă mai multe locuri prin astfel de programări fictive, intenţionat greşite. În felul acesta se aglomerează şi sistemul nostru, se lungeşte şi timpul de aşteptare pentru o programare la Registrul Auto Român.
Iar când se prezintă la Registrul Auto Român, dacă noi nu interveneam, prin această metodă informatică, ei profitau de ocazie şi pur şi simplu, li se corecta din mers, cum ar veni, această programare şi puteau să beneficieze de ea, în pofida acelor clienţi de bună credinţă care au stat la coadă şi au aşteptat.”, a explicat purtătorul de cuvânt al RAR, la „Apel matinal” de la Radio România Actualități.
Excepțiile admise de RAR
Roxana Dima a precizat că sunt admise unele excepții de la invalidarea programărilor la RAR, cum ar fi: dacă cineva, fără intenție, a greşit o literă sau o cifră la VIN sau la reprezentanţa sau ora la care a fost programat.
„Sigur că atunci există toleranţă, pentru că avem şi un sistem de suplimentare a locurilor, dar acesta este redus şi limitat şi se va aplica în funcţie de discernământul şefului de reprezentanţă, care va şti să judece dacă a fost un client de bună credinţă sau cineva rău intenţionat, care are mai multe maşini în serie pe care vrea să le treacă pe la RAR.”, a mai spus invitata la „Apel matinal”.
Citește și: Purtătorul de cuvânt al RAR, clarificări despre chatbot-ul RAReș