Noi suntem Radio România, împreună de 95 de ani!

O cauză a psoriazisului, descoperită de cercetători din Australia

Oamenii de ştiinţă speră ca această descoperire revoluţionară să ducă la găsirea unui tratament pentru pacienţii cu psoriazis şi artrită psoriazică.

O cauză a psoriazisului, descoperită de cercetători din Australia
Foto: Freepik

Articol de Ana-Maria Anitoiu, Publicat: 26 Martie 2024, 13:55  • Actualizat: 26 Martie 2024, 13:59

O cauză a psoriazisului a fost descoperită de o echipă de cercetători de la Universitatea Naţională Australiană. Boală inflamatorie a pielii este provocată de o mutație genetică.

Cercetătorii au explicat că au descoperit o copie mutantă a genei IKBKB responsabilă pentru provocarea psoriazisului - o boală cronică inflamatorie a pielii caracterizată de pete roşii solzoase şi de mâncărimi.

Studiul realizat de aceștia mai arată că pacienții care prezintă două copii ale genei care a suferit mutaţii pot dezvolta artrită psoriazică, o boală ce provoacă dureri articulare, rigiditate şi umflături.

Oamenii de știință speră să găsească un tratament pentru psoriazis

Oamenii de ştiinţă speră ca această descoperire revoluţionară să ducă la îmbunătăţirea diagnosticului şi la găsirea unui tratament pentru pacienţii cu psoriazis şi artrită psoriazică.

Chelisa Cardinez de la Facultatea de Ştiinţe Medicale John Curtin din cadrul ANU, coautoare a studiului, a declarat că, prin utilizarea unui model de şoarece, echipa a descoperit că mutaţia IKBKB a cauzat o funcţie anormală în celulele T de reglementare (T-reg).

„Aceste celule sunt considerate în mod normal paznicii sistemului imunitar. Cu toate acestea, am descoperit că această mutaţie modifică funcţia acestor celule, determinându-le să contribuie la inflamaţie şi să favorizeze apariţia bolii.

Prin dezvoltarea unei mai bune înţelegeri a genei IKBKB şi a rolului pe care îl joacă în favorizarea apariţiei acestor boli, am putea fi cu un pas mai aproape de găsirea, într-o bună zi, a unui tratament, ceea ce ar oferi o nouă speranţă pentru sute de mii de australieni”, a adăugat cercetătoarea.

Conform ONG-ului Psoriasis Australia, peste 1,6 milioane de australieni trăiesc cu această boală şi aproape o treime dintre ei suferă de depresie. Un studiu internaţional publicat în anul 2021 a arătat că prevalenţa psoriazisului la nivel global este de 2-3%, ajungând până la 11% în unele ţări din nordul Europei.

Citește și: Risc crescut de infectare cu bacilul care provoacă tuberculoza, în două zone din România

Sănătate 02 Mai 2024, 13:50

Pacienţi din România au primit organe prelevate de la un donator din Bulgaria

Pe teritoriul Bulgariei nu au existat bolnavi compatibili.

Pacienţi din România au primit organe prelevate de la un donator din Bulgaria
Multe dintre alimentele tradiționale precum ouăle, drobul, carnea de miel și cozonacul „sunt greu digerabile”
Sănătate 02 Mai 2024, 13:40

Nutriționiștii recomandă asezonarea alimentelor grele cu multe salate.

Sănătate 01 Mai 2024, 12:38

Studiu: Urcatul scărilor scare riscul de boli cardiovasculare cu 39%

Studiul recomandă ca oamenii să aleagă mai mult urcatul scărilor.

Sănătate 29 Aprilie 2024, 12:35

Românii, pe ultimele locuri în Europa la sănătate orală

Mulți români încă se confruntă cu o fobie de stomatolog, ajungând astfel pe scaunul cabinetului doar atunci când durerile...

Românii, pe ultimele locuri în Europa la sănătate orală
Specialiștii trag un semnal de alarmă în privința căpușelor. Recomandări pentru prevenirea mușcăturilor
Sănătate 29 Aprilie 2024, 10:25

Medicii din țară spun că anul acesta primii oameni mușcați de căpușe s-au prezentat la spitale sau cabinetele medicale încă...

Ministrul Sănătății: Medicii ar putea presta servicii private după încheierea programului de la spitalul de stat
Sănătate 26 Aprilie 2024, 14:06

Medicii şi pacienţii nu vor fi îngrădiţi să acceseze sistemul public sau privat.

Primul vaccin „personalizat” împotriva cancerului de piele, testat în Marea Britanie
Sănătate 26 Aprilie 2024, 09:33

A fost folosită aceeași tehnologie ca în cazul vaccinurilor anti-COVID-19.

Sănătate 25 Aprilie 2024, 12:43

Ministrul Sănătății: Anticoncepționalele ar putea fi compensate

Una din trei gravide sau mame minore din România a rămas însărcinată în jurul vârstei de 15 ani.